Etiketter

bild (1) engelska (34) HKK (3) Idrott (7) Laboration (18) Lära att Lära (2) läslogg (2) Matte (6) No (27) portfolio (6) Robotar (5) SO (7) svenska (27) tyska (31)

tisdag 3 juni 2014

Avslutningstal

Ja nu är det väll min tur att fylla ut dessa 5 minuter med snack
om hur mycket jag kommer saknar er men framförallt min mac. 

Under dessa 3 vårar måste jag säga att jag har lärt mig en hel del 
Det sägs att politik, första hjälpen, grammatik är bra att ha med sig i livet men tydligen även att kunna spela melodislingor på ett klockspel

Jag har lärt mig viktiga fraser som tillexempel Una cerveza por favor
ja det betyder skulle jag kunna få en öl för er som inte spanska förstår

Ett symaskinskörkort har jag även hunnit med att tatt
Men som alla vid det här laget vet så har Åsas fordon har ingen ratt 

När jag nu blickar tillbaka under nian ser jag tårar, glädje och skratt
Innan nationella kom och alla fick fnatt 

Men att under matte nationella i sitt häfte spilla sitt te
är lätt hänt efter 4 timmar då man har blivit lite sne

Ett annat minne är när vi på OV beachhandboll var 
Regnet bara öste ner och Monica var den enda som pallade vara kvar

En hel del goda minnen har vi tillsammans hunnit skapat
Medans Kamsäter eviga tjat om musikepoker klockan 8.00 rapat 

Men med Moncias fras ’’shit happens and then you die’’ 
Så kan vi alla valsa ut i livet utan att vara skrajj

Så nu om några dagar sitter vi alla i amfiteatern och lyssnar på Ulfs eviga tjat 
om hur härlig hans ungdom var och hans favorit citat 

Efter att vi har skrikit, hoppat och dansat i takt till gyllene tider i högtalarna spelas
Är det bara att vänta till att domedagsbetygen i klassrummet ska fördelas 

Som en liten bjäbbig hund som behöver gå ut och kissa 
känns det för vissa hemskt att sina betyg bara kunna gissa 

Men då står vi i alla fall där och ska sluta 
Killarna kommer spela macho och tjejerna kommer antagligen börja tjuta

Vem vet Gert och Monica kommer kanske också att börja gråta
Men vad som väntar oss alla efter gymnasiet är och förblir en gåta 

Ja vem vet egentligen vart livet kommer ta oss efter alla dess år 
när vi nu snart skilda vägar ut i staden går

Men var ser jag egentligen mig själv om tio år
När jag på gatan med egna fötter står
Med Volvo, extrastor studsmatta och villa 
Ja kanske till och med en bjäbbig hund som dottern döpt till Smila 

Efter gymnasiet hoppas jag dock på värsta lönen 
och att den är jämnlik mellan båda könen 

Offfh vi det här laget borde jag nog ha svimmat 
eftersom jag aldrig i mitt liv så mycket innan har rimmat 

Men mest av allt vill jag tacka er alla 27 för den här tiden vi har haft 
Utan er vore jag som en blänkande Ferrari utan sin hästkraft 

Med dessa ord hoppas jag er alla det bästa och härmed signar jag ut
Eftersom nu är det här gunnesbo kapitlet faktiskt slut 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar