Etiketter

bild (1) engelska (34) HKK (3) Idrott (7) Laboration (18) Lära att Lära (2) läslogg (2) Matte (6) No (27) portfolio (6) Robotar (5) SO (7) svenska (27) tyska (31)

fredag 4 oktober 2013

Undersökning


Jag gjorde en undersökning där jag frågade 23 elever i klassen vem av deras föräldrar som var mest överbeskyddande/kontrollerande. Här över kan du se resultatet! Diagrammet visar att 74% av de jag frågade tyckte att mamma var den mest överbeskyddande och 26% tyckte pappa. Det visar att mer än hälften tyckte att dess mamma var mest beskyddande. En sak som var intressant med undersökningen var att de 26% som svarade att pappan var den mest beskyddande var bara tjejer. Dvs att ingen kille tycker att pappan är den mest överbeskyddande. 

Jag frågade även vad olika personer tycker att det innebär att vara överbeskyddande och jag fick lite olika svar. De flesta svarade att föräldrarna var kontrollerande när det gäller tider, att komma hem på kvällen tillexempel. Det var också ett antal som svarade att föräldrarna är väldigt kontrollerande när det gäller alkohol och rökning. Sen fanns det det fallet där vissa personer inte tyckte att dess föräldrar var överbeskyddande när det gäller någonting. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar