Etiketter

bild (1) engelska (34) HKK (3) Idrott (7) Laboration (18) Lära att Lära (2) läslogg (2) Matte (6) No (27) portfolio (6) Robotar (5) SO (7) svenska (27) tyska (31)

torsdag 11 oktober 2012

Robotdagbok 1

Kära robotdagbok!
Idag är det första dagen vi började arbetsområdet Robotar. Jag och min robot kommer vara tillsammans i 3 veckors tid. Varje vecka så ska jag lära den en ny grej. Sedan efter varje gång så ska jag skriva i en robotdagbok. I robotdagboken så ska jag skriva vad min robot har lärt sig under lektionen. Det kan vara alltifrån att backa till att rädda en person. Vid nästa labb-tillfälle så ska vi börja programmera våra robotar. Jag ska döpa min lilla robotpojke till Svante.
Det hela arbetsområdet om robotar avslutas med ett prov där vi ska få våra robotar att klara av en bana med hjälp av allt vi har lärt oss. Jag tror att detta arbetsområdet kommer bli väldigt kul fast svårt.
Det vi har gjort idag är att instalera ett program som heter ''Mindstorm NXT''
Det här är Svante. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar